اجتماعیسفر

7 نکته‌ی مهم برای گرفتن عکس‌های جذاب‌تر در سفر

عکس‌های جذاب‌تر در سفر

اگر این سؤال برای شما پیش‌ آمده که چگونه می‌توان عکس‌های بسیار زیبایی را در مسافرت با گوشی ثبت کرد، یا اگر می‌خواهید در هنگام مسافرت عکس‌هایی را بگیرید که با عکس‌های مرسوم گرفته شده توسط بقیه‌ی افراد متفاوت باشد، باید به شما بگوییم مقاله‌ی درستی را برای یاد گرفتن این موضوع انتخاب کرده‌اید.

در این مقاله ما مصاحبه‌ای را با Steffen Geldner داشته‌ایم. این شخص یکی از عکاسان با استعداد در زمینه‌ی عکاسی با آیفون و عاشق سفر است. در این مقاله این عکاس با استعداد ما را با ۷ نکته‌ای آشنا می‌کند که با عمل کردن به آن‌ها می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیزی را در سفر ثبت کنید که می‌توانند به زیبایی نشان دهنده‌ی سفر شما و خاطرات آن باشند. پس اگر به دنبال ثبت عکس‌های زیبا در هنگام مسافرت با گوشی خود هستید، در این مقاله با ما همراه شوید.

 

۱. با بهترین فرصت‌های عکاسی مقصد خود آشنا شوید

قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید و به مقصد برسید، به شما توصیه می‌کنیم که با تحقیق درباره‌ی مقصدی که قصد مسافرت به آن را دارید با بهترین فرصت‌های عکاسی آن محل آشنا شوید.

من همیشه قبل از سفر، درباره‌ی مقصدی که می‌خواهم به آنجا سفر کنم تحقیق می‌کنم تا با بهترین مکان‌ها و فرصت‌ها برای عکاسی در آن مکان آشنا شوم. البته در هنگام انجام این کار و تحقیق درباره‌ی آن محل، این کار را به صورت گسترده و با وسواس بالایی انجام می‌دهم.

۲. از لحظه‌های مختلف سفر خود برای کامل کردن داستان سفرتان عکاسی کنید

عکاسی در سفر تنها محدود به عکاسی از مقصد نمی‌شود. در واقع شما برای کامل کردن داستان سفر خود باید از لحظه‌‌های مختلف مسافرت حتی زمانی که در مسیر رسیدن به مقصد هستید، هم عکاسی کنید.

اگر در هنگام مسافرت از هواپیما برای رسیدن به مقصد نهایی خود استفاده کنید، سعی کنید صندلی کنار پنجره را بگیرید تا بتوانید از پنجره‌ی خود علاوه‌ بر منظره‌ی بیرون قسمتی از بال یا حتی موتور هواپیما را ببینید.

۳. در ساعت‌های طلایی روز عکاسی کنید

همان‌گونه که می‌دانید نور پارامتری است که تأثیر بسیار زیادی را بر روی کیفیت عکس‌های گرفته شده دارد. در واقع یک مکان مشخص با توجه به ساعتی از روز که در حال عکاسی از آن مکان هستید، ممکن است شکل‌های متفاوتی داشته باشد.

برای داشتن نور بسیار زیبا یا در واقع زیباترین نور، به شما توصیه می‌کنیم که در ساعت‌های طلایی روز که به زمان‌های نزدیک به طلوع و غروب آفتاب گفته می‌شود، عکاسی کند.

در واقع زمانی که خورشید در قسمت پایینی آسمان قرار دارد، نوری که ایجاد می‌کند نور نرم، زیبا و گرمی است. وجود این نور در زمان عکاسی باعث می‌شود صحنه‌ای که در حال عکاسی از آن هستید تابش طلایی رنگی داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک و عکاسی در این ساعت‌ها در زمان مسافرت عکس‌های زیبایی را خلق کنید.

۴. از مردم در عکس‌های گرفته شده در سفر استفاده کنید

به شما توصیه می‌کنیم هر زمان که ممکن بود سعی کنید در هنگام عکاسی در مسافرت یک فرد در عکس شما وجود داشته باشد. شاید اکنون از خود بپرسید که علت انجام این کار چیست؟

برای پاسخ دادن به این سؤال شما باید بگوییم این کار به دلایل مختلفی انجام می‌شود. در حالت کلی وجود یک فرد در عکس ثبت شده باعث می‌شود که آن فرد به نقطه‌ی کانونی عکس شما تبدیل شود که می‌تواند توجه بیننده را به خود جلب کند.

اگر بخواهیم به شکل دیگری این موضوع را توضیح بدهیم باید بگوییم که وجود یک فرد در عکس باعث اضافه شدن یک سوژه‌ی زیبا به عکس نهایی می‌شود که می‌تواند توجه بیننده را به خود جلب کند.

۵. به دنبال زاویه‌‌ی دید جذاب برای ترکیب‌بندی عکس خود بگردید

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه در مسافرت عکس‌های بهتری را ثبت کنید، باید در هنگام عکاسی زاویه‌های دید مختلفی را بررسی کنید. با انجام این کار و امتحان کردن زاویه‌های دید مختلف می‌توانید عکس‌هایی را ثبت کنید که با عکس‌های ثبت شده توسط دیگر گردشگران متفاوت باشند.

برای عمل کردن به این نکته زمانی که با یک منظره‌ی زیبا رو‌به‌رو شدید، سعی نکنید که تنها از یک زاویه‌ی دید عادی و مشخص از آن عکاسی کنید. صحنه‌ را بررسی کنید و به دنبال زاویه‌ی دیدی باشید که غیرعادی باشد. استفاده از این نکته و عکاسی با زاویه‌ی دید متفاوت باعث می‌شود که عکس شما در مقایسه با عکس‌های دیگر خاص و جذاب‌تر باشد.

در واقع با امتحان کردن زاویه‌ی‌های دید مختلف در هنگام عکاسی شما در نهایت زاویه‌ی دیدی را پیدا خواهید کرد که برای عکاسی از آن منظره مناسب است.

۶. از بازتاب‌ها برای ثبت عکس‌های خاص استفاده کنید

استفاده از بازتاب‌ها و عکاسی از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا صحنه‌ی دلخواه را به شکل خاصی و از پرسپکتیو متفاوتی نشان دهید. در واقع استفاده از این بازتاب‌ها به شما کمک می‌کند یک صحنه‌ی عادی را به یک صحنه‌ی جذاب تبدیل کنید.

من به طور معمول در هنگام سفر آینه‌ی کوچکی را به همرا دارم. شما می‌توانید با قرار دادن این آینه در صحنه‌‌ی دلخواه و عکاسی از آن، عکسی را خلق کنید که هم‌زمان همراه با منظره‌ی قرار گرفته در پشت و جلوی شما باشد.

۷. از خلاقیت خود برای خلق عکس‌های خاص استفاده کنید

نکته‌ی آخر برای ثبت عکس‌های خاص این است که مقداری از قوه‌ی تخیل خود استفاده کنید. البته در این نکته می‌خواهیم به شما راه‌های لذت‌بخشی را آموزش دهیم تا بتوانید از آن‌ها برای خلق عکس‌های خلاقانه استفاده کنید.

اولین راه ساده برای ایجاد عکس‌های خلاقانه، استفاده از وسایل مختلف در عکس‌های خود است. در قسمت عکاسی از بازتاب‌ها در این مقاله با هم دیدیم که چگونه استفاده از یک آینه‌ی کوچک باعث ایجاد یک نقطه‌ی کانونی قوی در عکس نهایی می‌شود.

بررسی تخصصی

کیفیت آموزش - 100%
سطح آموزش - 17%
عکس های گرفته شده - 92%
میزان دقت مربی - 75%

71%

مجموع امتیازها

امتیاز کاربر: 3.25 ( 5 نتایج)
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *