اخبار استاناخبار ایران و جهاناخبار مهاباد

کمبود شیر خشک در مهاباد

گزارش میدانی راسان از وضعیت شیر خشک در مهاباد

گزارش میدانی راسان از وضعیت شیر خشک در مهاباد

 

چند ماهی است که داروخانه‌ها با کمبود شیر خشک مواجه هستند. در حال حاضر شیر خشک رژیمی به سختی در داروخانه‌ها پیدا می‌شود و کمبود شیر خشک‌های معمولی نیز در برخی برندها وجود دارد.

 

پیش از این داروخانه‌ها در سفارش شیر خشک هیچ‌گونه محدودیتی نداشتند و از هر نوع شیر خشک می‌توانستند چند کارتن سفارش دهند. با وجود اینکه مسئولان معتقد هستند شیر خشک به میزان کافی وجود دارد و مشکلی در خرید و فروش آن نیست، اما در حال حاضر شیر خشک سهمیه‌بندی شده و در حد ۱۰ تا ۱۲ قوطی سهم هر داروخانه می‌شود.

 

برخی از مسئولان داروخانه‌ها معتقد هستند این کمبود به دلیل زمینه‌سازی برای افزایش قیمت شیر خشک است همان‌طور که در خرید جدید خود با این افزایش در برخی برندها مواجه شده‌اند. برخی دیگر نیز دلیل این کمبود را قاچاق آن به کشورهای همسایه عنوان می‌کنند.

 

احتمالا کمبود شیر خشک برای افزایش دادن قیمت است

 

دکتر داروساز یکی از داروخانه‌ها اظهار می‌کند: مدت زیادی حداقل ۵، ۶ ماه است که کمبود شیر خشک وجود دارد. دوره‌ای شیر خشک در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و دوباره با کمبود روبه‌رو می‌شویم.

 

وی می‌افزاید: شیر خشک نان در بازار نیست، شیرخشک‌های آپتامیل و ببلاک کم و بیش موجود می‌شوند و شیر خشک‌های رژیمی نیز بسیار کم است. احتمالا این کمبود برای افزایش دادن قیمت است؛ زیرا آپتامیل مدتی کم بود و اخیرا که سفارش دادیم دو نوع آن گران شده بود.

 

قبلا هر چقدر شیر خشک می‌خواستیم سفارش می‌دادیم اما الان ۱۲ تا سهمیه می‌دهند

 

مسئول فنی داروخانه دیگری با بیان اینکه تمام شیر خشک‌ها کم است، عنوان می‌کند: چند ماهی است که این کمبود وجود دارد. شیر خشک‌های رژیمی خیلی سخت در داروخانه‌ها پیدا می‌شود، شیر خشک‌های معمولی که قبلا فراوان بود الان کم شده است.

 

وی ادامه می‌دهد: قبلا هر چقدر شیر خشک می‌خواستیم سفارش می‌دادیم اما الان ۱۲ عدد سهمیه می‌دهند. آپتامیل خیلی کم شده و اخیرا که سفارش دادیم از هر نوع ۱۲ عدد تحویل دادند و قیمت آن هم از ۶۷ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان رسید. احتمالا سایر شیر خشک‌ها نیز گران می‌شود.

 

برای شیر خشک رژیمی نسخه پزشک عمومی قابل قبول نیست

 

دکتر دیگری در یکی از داروخانه‌های سطح شهر با اشاره به اینکه تعداد شیر خشکی که شرکت‌ها توزیع می‌کنند با درصد سود بسیار پایین، کمتر از ۱۰ درصد و به تعداد کمتر از ۱۰ عدد است، تصریح می‌کند: برای شیر خشک‌های رژیمی باید حتما نسخه از پزشک متخصص وجود داشته باشد حتی نسخه پزشک عمومی هم قابل قبول نیست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *